Volkswagen Passat (2012)
Vianhaku:
Hellekelissä auto ajossa 60 km/h noin 10 minuuttia kun tuli mittaristoon vikailmoitus: Gearbox overheated. Stop! Owner's manual!
Ohjekirjassa neuvotaan odottamaan vaihteiston jäähtymistä, jolloin ilmoitus katoaa, mutta ei kadonnut, auto hinattiin kotipihaan ja vikailmoitus huutaa edelleen mittaristossa.
Kun auto oli seissyt kotipihassa varjossa 3 tuntia niin luin halvalla iCarsoftilla vikakoodit sekä TCM:n anturien tiedot seuraavin tuloksin (auto ei ollut käynnissä koodeja luettaessa eikä ollut ollut käynnissä sen jälkeen kun ilmoitus alunperin ilmaantui ja auto pysäköitiin ja sammutettiin):
005668 - MIL Request Signal Active (Check TCM for errors too!)
001378 - System Voltage, Too Low
Anturitiedot:
Temperature control device (G510) = 34°C
Temperature, microprocessor = 35°C
Ambient, temperature = 24°C
Coolant, temperature = 39°C
Intake air, temperature = 33°C
Error display (instrument cluster) = 4
Clutch, temperature = 28°C
Clutch, temperature = 28°C
Temperature, time 1 = 0 s
Temperature, time 2 = 0 s
Temperature, time 3 = 0 s
Temperature, maximum = 77°C
Temperature, time 4 = 4619 H
Temperature, time 5 = N/A
Error memory, Entry 3 = 65535
Error memory, Entry 4 = 65535
Error memory, Entry 1 = 148
Error memory, Entry 2 = 65535
Error memory, Entry 7 = 65535
Error memory, Entry 5 = 65535
Error memory, Entry 6 = 65535
Error memory, Entry 10 = 65535
Error memory, Entry 12 = 65535
Error memory, Entry 9 = 65535
Error memory, Entry 11 = 65535
Clutch 1, temperature = 185°C
Clutch 2, temperature = 192°C
Anturitiedot luettu uudestaan tänään aamulla, jolloin ylikuumenemishälytys oli poistunut, eikä ilmaantunut 5 min tyhjäkäynnillä. Anturitiedot olivat ympäristön lukemissa ja epäilys että Clutch 1 ja Clutch 2 eivät ole olemassa olevia antureita.
Eli nyt pitäisi selvittää onko kyseessä vain sähkö-/anturivika vai jostain johtunut hetkellinen ylikuumeneminen.
Audi A5 (2009)
Vianhaku:
Autossa airbag valo palaa ja herjaa turvavyön solkeen mutta vaihettu uusi ilman mitään parempaa lopputulosta js myös herjaa akun katkaisin vastus liian korkea ja kyseinen katkaisin on myös uusittu
Mitsubishi ASX (2015)
Vianhaku:
Auton alta kuuluu kolinaa tyhjäkäynnillä. Ehkä lämpösuojalevy pakoputken päältä irti.
Volkswagen Tiguan (2012)
Vianhaku:
Oletettu vika on ABS-anturi (eng. ABS Wheel Speed Sensor) joka ei toimi (rikki) tai ei saa yhteytttä.
Vika ilmenee siten, että kojelautaan tulee joukko keltaisia varoitusmerkkejä jotka liittyvät seuraavin järjestelmiin: Start/stop, Park Assist, ABS/ESP, Renkaiden paine, Kaarrevalo. Myöskin automaattinen käsijarru lakkasi toimimasta.
Kaikki ko. varoitusvalot kojelaudassa syttyivät ajossa ja samaan aikaan.
Pyydän tarjouksenne asian selvittämiseksi ja korjaamiseksi.
Audi A4 (2016)
Huolto:
Huolto:
Perushuolto
-Moottoriöljyn ja öljynsuodattimen vaihto
-Moottorin ilmansuodattimen vaihto
-Raitisilmasuodattimen vaihto
-Tarkastukset: Öljyjen ja nesteiden määrän ja pakkaskestävyyden tarkastus, vuotojen tarkastus, valojen toiminnan tarkastus, alustan ja pohjan tarkastus, rengaspaineiden tarkistus ja säätö.
Vianhaku:
Vianhaku:
Ohjaus tuntuu jäykältä, takertelee ja on mutterimainen. Ei palauta rattia suoraksi, herkempi toiseen suuntaan.
KIA Sportage (2016)
Huolto:
Määräaikaishuolto valmistajan huolto-ohjeiden mukaan.
-Auton kilometrilukema: 166347 km;
-Edellinen huolto: 146500 km, 1.7.2022
Vianhaku:
Kuoppiin ajaessa jokin kolahtelee alustassa. Huollon yhteydessä tarkastus mikä syynä.
BMW 1-Sarja (2008)
Huolto:
Moottoriöljyn ja suodattimen vaihto, moottorin ilmansuodattimen vaihto, raitisilmansuodattimen vaihto, polttoainesuodattimen vaihto.
Vianhaku:
Moottori ylikuumenee. Jäähdytin rikki?
Toyota Auris (2011)
Moottori:
Auto on käytetty 3-4 kertaa DPF pesussa ja sama vika palautuu 5000-10000km jälkeen, viimeksi EGR vaihdon jälkeen vika toistui. Lisääksi auton polttoaineen kulutus noussut edellisen huollon jälkeen.
Vianhaku:
Auto on käytetty 3-4 kertaa DPF pesussa ja sama vika palautuu 5000-10000km jälkeen, viimeksi EGR vaihdon jälkeen vika toistui. Lisääksi auton polttoaineen kulutus noussut edellisen huollon jälkeen.
Audi A5 (2009)
Vianhaku:
Ensimmäinen vika
Kuljettajan puolelta kuuluu kiiluu kihnuttava ääni mikä vaihtuu nopeuden mukaan ja loppuu kun painaa vähänkin jarrua. Ääni palaa hetken kuluttua kun jarrun on vapauttanut.
Toinen vika
Rattia kääntäessä kuuluu kuivahko narina. Ääni tulee paikoillaan ja pienessä vauhdissa. Pahenee kuivilla ja kuumilla säillä ja poistuu sateella.
Hyundai i20 (2019)
Vianhaku:
Keltainen moottorin vikavalo palaa. Oireet viittaavat lambda anturiin